راز موفقیت بیل گیتس

راز موفقیت بیل گیتس در ثروتمند شدن

بیل گیتس در سال‌های اخیر خیلی کسب و کارش رشد کرده و ثروتمندتر شده. اون هیچ‌وقت در زندگیش از کارهای خیرخواهانه فاصله نگرفته. بیل گیتس خودش رو از سمت مدیرعاملی شرکت مایکروسافت بازنشسته کرد و به جاش تایمش رو به صورت تمام‌وقت به کارهای بشر دوستانه اختصاص داد.

۱. نگاه به آینده داره

بیل گیتس در کنار تلاش‌ها و پشتکار مداومش همواره نگاهی به آینده داره و همواره به توسعه و بهتر کردن کسب و کارش میپردازه. یکی از دلایل معروف شدن مایکروسافت این بود که او می‌‌تونست سال‌های بعد رو ببینه و رقباش رو کنار بزنه؛ بیل گیتس همیشه یک قدم جلوتر از بقیه بود و حتی بعد از بازنشستگی همچنان به فکر آینده هس و به اون فکر میکنه. او تمام انرژیش رو روی کارهای انسان دوستانه گذاشته.

۲. همیشه تویه مسیر موفقیته

نکته مهمی که باید از زندگی بیل گیتس یاد بگیریم تواناییش تویه فراموش نکردن شکست‌هاست. بیل گیتس معتقده موفقیت معلم بدی هست چون آدم‌های باهوش رو سریع گول میزنه. درسته موفقیت‌ ها بخش مهمی از مسیر زندگی هستن اما نباید باعث بشه که اعتمادبه‌نفس کاذب داشته باشین؛ چون ممکنه این موفقیت آنقدر میتونه تویه ذهنت بزرگ بشه که باعث بشه تو آمادگی لازم رو برای روبه‌رو شدن با چالش های آینده نداشته باشی.

 ۳. روی زمانش برنامه ریزی کرده

چیزی که برای بیل گیتس خیلی خیلی مهمه زمانش هس. او همیشه کارهایی رو تو اولویت قرار میده که اهمیت بیشتری دارن. اگر جایی فکر کنه حضورش در جلسه‌ یا جمعی بیهوده هس تو اون شرکت نمی‌کنه. او حتی برای ارتباط و معاشرت با افراد نزدیک هم با برنامه ریزی جلو میره.

۴. مشورت با اعضای تیم براش مهمه

مثالی که میتونم تو این زمینه بزنم اینه که گیتس سال‌ها قبل پیش‌بینی کرده بود که اینترنت رو میشه به وسیله dial-up متصل کرد. او  یک نامه در این زمینه به شرکتش نوشت: “اینترنت موج بزرگیه که میتونه قوانین رو تغییر بده. این یک فرصت و چالش باورنکردنی هست. من منتظر جواب شما هستم که چجوری میشه استراتژی و راهبرد رو بهبود بدیم تا به موفقیت‌ بیشتری دست پیدا کنیم.”

۵. همیشه مطالعه می‌کنه

مطالعه کردن از موارد مهمیه که ثروتمندان دنیا موفقیتشون رو مدیونش هستن. اکثر اون‌ها دیگران رو به خوندن کتاب تشویق می‌کنن و همیشه مهم‌ترین کتاب‌های دنیا شناسایی میکنن و میخونن.