رازهای ثروتمندان جهان
در این مقاله می‌خوانیم:

راز موفقیت ثروتمندان چیست؟

درس‌ های موفقیت از ثروتمندان دنیا

افراد ثروتمند و افراد عادی چه تفاوت هایی با هم دارند؟

در این مقاله قصد داریم به راز موفقیت ثروتمندان جهان بپردازیم. این افراد چه کارهایی رو انجام میدن تا شما بتونین با الگوبرداری از اون‌ها به موفقیت و ثروت نزدیکتر بشین. بیشتر این موارد رازهای پیچیده‌ای نیستن و هرکس می‌تونه با فراهم کردن یه سری تغییرات در خودش و همچنین الگو قرار دادن افراد موفق و ثروتمند به هدف‌هاش نزدیک بشه.

رازهای موفقیت ثروتمندان جهان چیه؟

خیلی از افراد فکر میکنند که تفاوت بین افراد ثروتمند و عادی در پول و پولدار بودن داره در حالی که این طرز فکر درست نیس و ییشتر تفاوت‌ها به طرز فکرشون برمیگرده. از جهت‌های مختلف طرز فکر آدم عادی و ثروتمند باهم فرق داره و همین دیدگاه باعث پولدار شدن افراد میشه.

تفاوت‌های اصلی افراد ثروتمند و عادی

  1. اولین مورد برمیگرده به دیدگاه افراد نسبت به پول زیاد. افراد عادی معتقدن که پول زیاد مشکل به همراهش میاره، درحالی که افراد ثروتمند باور دارن که این بی‌پولی و فقر هست که مشکلات رو ایجاد میکنه. آدم‌های معمولی فکر می‌کنن که افراد ثروتمند یا شانس خوبی دارن و یا این میزان از ثروت را  از راه درست بدست نیاورده اند. اما ثروتمندان میدونن که درسته پول ضامن خوشبختی نیست، اما زندگی بعلاوه پول بیشتر مساویست با زندگی راحت‌تر و جذاب تر.
  2. مردم عادی فکر میکنند که به فکر خود بودن نوعی خودخواهیست و چیز منفی محسوب میشه در حالی که ثروتمندان دید مثبت نسبت به خود دارن و خودشون رو در اولویت قرار میدن. این دیدگاه در افراد عادی برعکسه. افراد عادی سعی میکنن به همه کمک کنن در صورتی که اول باید بتونن به خودشون کمک کنن.
  3. مردم عادی همیشه فکر میکنن که موفقیت‌ ارتباط مستقیمی با شانس داره در حالی که ثروتمندان تلاش و پشتکار رو عامل موفقیت میدونن. در زمانی که افراد عادی صبر پیشه میکنن تا شانس بهشون رو کنه و برای موفق شدن دست به دعا میشن، افراد ثروتمند در حال حل مشکلات و اقدام مناسب هستن. افراد عادی از بقیه توقع های بی جا دارن و همه چیز رو از بقیه میخوان و خودشون هم کاری نمیکنن.
  4. مردم عادی در گذشته خود و روزهای خوبی که داشتن سیر میکنن درحالی که ثروتمندان رو به جلو حرکت کرده و به فکر آینده خود هستن. افرادی که در گذشته زندگی میکنن به ندرت ثروتمند میشن و معمولاً به خاطر نرسیدن به رویا و  آرزوهاشون دچار افسردگی و اضطراب هستن یا اینکه تو زندگیشون مدام غر میزنن. حال آن که افراد ثروتمند دوست دارن خودشون رو به چالش بکشن تا به اهداف و آرزوهاشون برسن.
  5. افراد عادی به خاطر رسیدن به پول به کارهایی دست میزنن که دوست ندارن اما ثروتمندان به  دنبال علایقشون میرن. آدم‌های عادی فکر می‌کنن که برای بدست آوردن پول زیاد باید همیشه درحال کار کردن باشن اما افراد ثروتمند با رویکرد هوشمندانه‌ جلو میرن و اون اینه که اون‌ها کاری رو انجام میدن که دوست دارن؛ در کنار لذت و خوشی که میبرن پول هم بدست میارن. ولی افراد عادی کارهای مختلف رو بدون اینکه بهش علاقه داشته باشن انجام میدن چون به پولش احتیاج دارن.
  6. افراد عادی دوست ندارن به چالش کشیده بشن و اهداف معمولی رو برای خود در نظر میگیرن؛ اما افراد پولدار و ثروتمند به دنبال چالش هستن و اهداف بالاتری را برای خودشون انتخاب می‌کنن حتی اگه رسیدن به هدف براشون سخت و طاقت فرسا باشه. این راز موفقیت ثروتمندان جهان است.
  7. مردم عادی به فرزندانشون یاد میدن که چطور از پس خودشون بر بیان درحالی که مردم ثروتمند به فرزندانشون یاد میدن که چگونه ثروتمند بشن. پدران و مادران ثروتمند فرزندانشون رو از کودکی با فقر و ثروت آشنا میکنن؛ به فرزندانشون یاد میدن که باید دید باز و منطقی به دنیا داشته باشن. آنها واقعیتی که در جامعه وجود داره رو به اون‌ها نشون میدن؛  ارزش ثروت رو به اونها می‌فهمونن و با اینکار فرزندانشون در آینده بیشتر برای رسیدن به ثروت تلاش میکنن.
  8. به دنبال سرگرمی رفتن از ویژگی های افراد معمولی هس. اما مردم ثروتمند به جای سرگرمی به دنبال آموزش و یادگیری هستن. ممکنه ثروتمندان خیلی به تحصیلات اهمیت ندن ولی بدون شک به دنبال یادگیری هستن و برای رسیدن به هدفشون از هر منبعی استفاده میکنن.
  9. مردم عادی روی پس‌انداز کردن تمرکز میکنن اما ثروتمندان به فکر افزایش درآمدن و روی کسب ثروت تمرکز میکنن. ثروتمندان به جای پس‌انداز کردن به فکر سرمایه‌گذاری در کسب و کارها هستن و حتی تو اوج بحران هم ثروتمندان عملکردی متفاوت نسبت به بقیه آدم‌ها دارن و تمرکزشون همیشه روی پول بیشتره.

مطلب پیشنهادی: راز موفقیت بیل گیتس در ثروتمند شدن