راز موفقیت ایلان ماسک

ایلان ماسک که مدیر شرکت بزرگ خودروسازی تسلا هس به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته شده. با اوج گیری سهام شرکت تسلا دارایی‌های ایلان ماسک از ۱۸۵ میلیارد دلار گذشت. راز موفقیت این شخص در چیه؟

۱. ذهنشو فقط درگیره پول نمیکنه

به گفته خودش دقیق نمی‌دونه چقدر ثروت داره. اون پولش رو به صورت یکجا نگه نمیداره و در شرکت های خودش از جمله شرکت‌ تسلا، اسپیس ایکس و سولارسیتی سرمایه گذاری کرده و سهام داره.ایلان ماسک اصلا انتظار نداره که ثروتمند و پولدار از دنیا بره. طرز فکرش اینه که بتونه تا موقعی که زنده هس پای انسان رو به مریخ باز کنه و بیشتر ثروتش رو هم صرف ساختن پایگاه تو مریخ کرده. ایلان ماسک معتقده داشتن میلیاردها دلار پول تو حساب بانکی نشونه شکسته و این یعنی طرف از ثروتش به خوبی استفاده نکرده.

مطلب پیشنهادی: راز موفقیت بیل گیتس

۲. فکرهای بزرگ داره

شده شما هم بزرگ فکر کرده باشین؟ بهتون توصیه میکنم این کار رو حتما در حق خودتون بکنین؛ خودتون رو هیچ وقت دست کم نگیرین. باید در زندگیتون بهترین ورژن از خودتون رو نشون بدین. تمرکزتون رو بزارید روی رسیدن به خواسته‌هاتون. اگر به خودتون بگین که اگه نشد هم اشکالی نداره، نمی‌تونین پیشرفت زیادی کنین. آدم‌های عادی همیشه فکر می‌کنن که باید صبر کنن تا شرایط باب میلشون بشه تا اقدام کنن و موفق بشن اما افراد موفق از درون خودشون رو آماده ثروتمند شدن میکنن.